روغن موتور

بهترین روغن موتور برای پژو 207

بهترین روغن موتور برای پژو 207

بهترین روغن موتور برای پژو 207 

مقدمه 

خب رسیدیم به خودروی محبوب جوانان و معرف امیرای خوبمون ، پژو 207 . همونطور که میدونید ایرانخودرو این خودروی محبوب رو به چندین روش عجیب و غریب مونتاژ کرده و سالانه مدلای مختلفی رو داره با تغییرات جزیی روی ظاهر اما با باطنی ثابت روانه وارد بازار میکنه.

تو این مقاله قصد داریم به بهترین روغن و برند روغن های خوب موجود در بازار برای خودروی پژو 207 بپردازیم پس مشخصاً تغییرات ظاهری چندین ساله اخیر پژو هدف صحبت ما نیست و میریم که که بحث رو از پایه یعنی موتور خودرو شروع کنیم.

موتور خودروی پژو 207  

تمامی مدل های معرفی شده تا به الان که موجود در بازار شدند رو ایرانخودرو با موتور TU5 معرفی کرده.

TU5 تا به الان بخاطر استفاده بالا در بسیاری از خودرو ها در ایران و مصرف سوخت مناسب که ساخت شرکت پژو سیتروئن است ( البته امروزه با مونتاژ شرکت های واسطه چینی) محبوبیت زیادی رو در بین خودروهای درون شهری به خودش اختصاص داده.

با حجم 1.6 لیتری شناخته میشه که باعث شده تعادلی رو بین قدرت مناسب و مصرف سوخت خوب پیدا کنه.

قدرت و گشتاور خودرو پژو 207

این موتور توانایی تولید ۱۰۵ اسب بخار قدرت در دور موتور ۵۶۰۰ دور در دقیقه و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور در دور موتور ۴۰۰۰ دور در دقیقه رو داره که این اعداد نشان‌دهنده عملکرد مناسب و قابل قبول این موتور در خودروهای شهری و حتی خودروهای نیمه‌سنگینه.

مصرف سوخت و کارایی موتور TU5

یکی از مزایای مهم موتور TU5 مصرف سوخت پایین هستش که به طور متوسط، این موتور در هر صد کیلومتر حدود ۶.۵ لیتر بنزین مصرف می‌کنه که این میزان در مقایسه با بسیاری از موتورها بسیار اقتصادی است. علاوه بر این، کارایی و عملکرد روان این موتور در مسیرهای شهری و بین‌شهری یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن است.

حتما بخوانید:  بررسی جامع روغن موتور پارس سوپر پایا پلاس

تکنولوژی‌های به کار رفته در موتور TU5

موتور TU5 از تکنولوژی‌های مدرنی مانند تزریق مستقیم سوخت و سیستم مدیریت الکترونیکی پیشرفته بهره می‌بره که باعث افزایش کارایی و کاهش آلایندگی می‌شه. این تکنولوژی‌ها همچنین باعث بهبود عملکرد موتور در شرایط مختلف رانندگی می‌شن.

 

خب بیشتر از این وقتتون رو نمیگیریم و می پردازیم به روغن مورد نیاز این خودرو:

گرانروی روغن پژو 207

گرانروی یا به زبون ساده تر غلظت روغنی که در خودروی پژو 207 استفاده میشه باید 10w40 باشه . لازم نیست به حرف آدمای کوچه خیابون یا شوهر عمه هاتون گوش بدین که چون توی جنوب کشورین باید از 20w50 استفاده کنین یا چون توی شمال کشور و هوای خنک زندگی میکنین از روغن هایی با گرانروی 5w30.

خیلی ساده و مختصر در دفترچه این خودرو ذکر شده که روغن مورد استفاده باید  10w40 باشه پس حرف بقیه رو بیخیال شین و به استاندارد خوده سازنده گوش بدین.

سطح کیفی روغن مورد استفاده برای پژو 207

میزان کیفیت یا سطح کیفی اصن چیه؟ سطح کیفی روغن نشون دهنده درجه و میزان کیفیت یک روغنه که شما بر اساس اون باید روغن مورد نیازتون رو تهیه کنید.

عموماً برای موتور های TU5  از سطح کیفی SL بدلیل کیفیت خوب و مقرون به صرفه بودن استفاده میکنن که جا داره اینجا اول یک توضیح مختصری راجع به سطح کیفی روغن بدم بهتون که با آگاهی کامل روغن مورد نیازتون رو تهیه کنید .

ما چندین سطح کیفی داریم که بخوام به ترتیب براتون بگم میشه :

+SE–>SF–>SG–>SJ–>SL–>SM–>SN–>SN

که یک جورایی به ترتیب حروف انگلیسی میشه و سطح کیفی SL  در رده متوسط قرار داره و از پایین ترین سطح که SE هست شروع میشه و به بالاترین سطح که SN+ هست ختم میشه .

حتما بخوانید:  گرانروی یا ویسکوزیته

سوال : آیا میتونم از سطح کیفی پایین تر و یا بالاتر استفاده کنم؟

جواب: پایین تر به هیچ عنوان . چرا؟ چون هرچی سطح کیفی بره پایین عملکرد موتور میاد پایین ، اصطکاک قطعات افت و خیز پیدا میکنه ، باعث کاهش عمر موتور ، کاهش شتاب ، افزایش تنش بین قطعات و کلی مشکلات دیگه که خارج از بحث هست میشه.

اما میتونیم از سطح کیفی بالاتر استفاده کنیم ؟ بله شدن که میشه ولی تا یک جایی برای موتور استفاده از سطح کیفی بالا خوب هستش و بیشتر از یک حدی به هیچ عنوان توجیه اقتصادی نداره. خب این یعنی چی ؟ یعنی اینکه به عنوان مثال وقتی موتور ماشینتون با یک روغن 600 هزار تومنی بهترین عملکرد رو از خودش نشون میده چرا شما میخوای روغن یک میلیونی براش بگیری؟

کی روغن رو عوض کنیم؟

سوال خیلی خوبیه ، شما فرقی نمیکنه روغن با سطح کیفی متوسط بخری یا بالاترین سطح کیفی ممکن ، در هر صورت پیشنهاد ما به شما اینه که هر 5000 کیلومتر روغن و فیلتر روغن خودروتون رو عوض کنید. چرا؟ چون ماشین شما ممکنه در حالت ایستاده روشن باشه و کیلومتر نندازه ! در هر صورت موتور داره کار میکنه و از روغن استفاده میکنه ، و یا طی کردن مسافت زیاد و مسافرت های طولانی هم عاملی هستش که نیازه روغن هر چه سریعتر عوض شه حتی قبل از اینکه به 5000 کیلومتر برسین!

دیگه به موضوعاتی از قبیل صدا دادن غیر عادی خودرو ، افت توان موتور خودرو و … که همگی عوامل و نشانه های تعویض روغن هستند نمیپردازیم ولی تا اینجا این مطلب رو داشته باشین که هر 5000 کیلومتر روغن رو عوض کنین.

حتما بخوانید:  خرید بهترین روغن موتور و فیلتر روغن برای پژو پارس

امیدوارم تا اینجای کار از این مقاله استفاده کرده باشین

حالا بریم که به بهترین روغن های موجود در بازار برای خودروی پژو 207 بپردازیم .

خرید روغن موتور پژو 207

معرفی بهترین روغن های موجود در بازار برای پژو 207 Tu5 

کاسپین 

روغن موتور کاسپین 10w40 SL چهار لیتری

روغن موتور کاسپین SM 10w40 چهار لیتری

کاسترول

روغن موتور کاسترول مگناتک 10w40 SN چهار لیتری| روغن موتور پارس

روغن موتور کاسترول مگناتک 10w40 SN چهار لیتری

بهران

سوپر پیشتاز

روغن موتور سوپر پیشتاز SL 10w40 نیمه سنتتیک بهران 4 لیتری

روغن موتور بهران رانا 10w-40 با کیفیت sm چهار لیتریروغن موتور پارس

روغن موتور بهران رانا SM 10w40 چهار لیتری

اسپیدی و مگلوب

سوپر پاور اسپیدی 10w40 روغن موتور پارس

روغن موتور اسپیدی سوپر پاور 10w40 SL چهار لیتری

اسپیدی پلاتینیوم 10w40 روغن موتور پارس

روغن موتور اسپیدی پلاتینیوم 10w40 SMچهار لیتری

روغن موتور مگلوب کلسی تک 10W40 SN- روغن موتور پارس

روغن موتور مگلوب کلسی تک 10W40 SN حجم 5 لیتر

 

خب امیدوارم که از مطالبمون خوشتون اومده باشه و حتما مطلب رو در جایی سیو و ذخیره کنید ، ما تمامی محتواهامون هر ماه آپدیت میشه و مطالب جدیدتر و بهتری رو براتون منتشر می کنیم .

هر سوال و ابهامی داشتین خوشحال میشیم برامون نظراتتون رو بگید.

فروشگاه روغن موتور پارس با بیش از 50 سال سابقه فروش در زمینه فروش لوازم مصرفی خودرو اعم از روغن موتور ، فیلتر آلات مانند فیلتر روغن ، فیلتر هوا ، فیلتر کولر(کابین) ، واسکازین و روغن دنده ، روغن هیدرولیک و روغن ترمز و … سعی داشته نیاز مشتریان خود را برآورده نماید .

                                                                             

 

                                                                             بهترین روغن موتور برای پژو 207

2 دیدگاه در “بهترین روغن موتور برای پژو 207

  1. موسی بیدار 36 گفت:

    سلام واقعا کامل و مفید بودن مطالب
    من خودم روغن موتور کاسپین 10w40 sl خریدم ازتون و واقعا راضی ام
    خدا پشت و پناهتون

    1. علی اعتمادی گفت:

      ممنون از حسن انتخابتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *