فیلتر هوا

تعویض فیلتر هوای خودرو در منزل🔥

تعویض فیلتر هوای خودرو در منزل

تعویض فیلتر هوای خودرو در منزل

تعویض فیلتر هوای خودرو در منزل

به آخرین باری فکر کنید که روغن خودرو خود را سریع تعویض کردید. مکانیک، شما را به کنار ماشین می آورد تا به شما نشان دهد که فیلتر هوای شما چقدر کثیف است و به شما می گوید زمان تعویض آن فرا رسیده است.

شما شخصی هستید که مشغله فراوان دارید و همچنین کلی مکان‌ برای رفتن و اشخاصی برای دیدن دارید، بنابراین ناچار سرتان را تکان می‌دهید و به مکانیک اجازه می‌دهید تا فیلتر هوا خودرو شما را عوض کند.

شما به لابی تعمیرگاه برمی‌گردید و سرگرم خوردن چای می شوید، در حالی که مکانیک کار خود را انجام می‌دهد.

با خود می گوید: “نباید بیشتر از 20 هزار تومان بشه.”

بانوی که منشی تعمیرگاه است با هایلایت های بد در صندوق  می گوید: « مجموع سرویس شما امروز برای تعویض فیلتر هوا جدید 100 هزار تومان است.

چی چی؟ 100 هزار تومااااان

درست است مکانیک ها برای تعویض فیلتر هوا از 50 تا 115 هزار تومان هزینه می گیرند. تقریبا قیمت تعویض روغن.

خود فیلتر هوا برای اکثر خودروهای ایرانی حدود 30 هزار تومان است. شاید فکر کنید ، تعویض فیلتر هوا کار پیچیده ای است که نیاز به ابزارهای ویژه ای دارد که فقط برای مکانیک های دارای مجوز در دسترس هستند. شما چنین فکر می‌کنید، اما اشتباه فکر می‌کنید.

واقعیت این است که تعویض فیلتر هوا ماشین شما احتمالاً ساده ترین کار تعمیر و نگهداری است که می توانید انجام دهید. تکمیل آن به طور جدی حدود یک دقیقه طول می کشد و نیازی به ابزار خاصی ندارد. فقط کمی دانش

حتما بخوانید:  اهمیت تعویض فیلتر های خودرو

اگر شخصی هستید که هرگز تعمیر و نگهداری خودرو انجام نداده‌اید و می خواهید شروع به کار کنید، اما کاملاً آماده تعویض روغن خود نیستید، فیلتر هوا خود را لاقل تعویض کنید. این یک راه سریع برای پس انداز مقداری پول است که می توانید از آن برای کارهای مهم تری مانند پرداخت ظرف ماست یا خرید یک بطری روغن خوراکی استفاده کنید.

آماده اید؟ پس بیا شروع کنیم.

فیلتر هوا چه می کند؟

برای اینکه موتور شما کار کند، به هوا نیاز دارد. هوا با گاز مخلوط می شود، شمع جرقه می دهد و شما احتراق داخلی دارید. برای اینکه یک موتور کارآمد کار کند، هوای وارد شده باید تا حد امکان تمیز باشد. مشکل این است که هوای بیرون پر از آشغال است که به طور تمیز یا یکنواخت نمی سوزد. خاک، گرده، نمک و پرهای پرندگان فقط برخی از چیزهایی هستند که موتور شما برای ایجاد انفجار کنترل شده ای که موتور شما را به حرکت در می آورد، می مکد. شما آن چیزها را در موتور خود نمی خواهید.

اینجاست که فیلتر هوا قابل اعتماد وارد تصویر می شود.

برای خرید فیلتر هوا باکیفیت با ارزان‌ترین قیمت می توانید اینجا کلیک کنید.

فیلترهای هوا به منیفولد ورودی موتور متصل می شوند. اکثر فیلترها مستطیل شکل هستند (ماشین های قدیمی که کاربراتور دارند از فیلتر هوای دوناتی شکل استفاده می کنند) و از مواد متخلخل و کاغذ مانندی ساخته شده اند که مانند آکاردئون تا شده است. در اینجا، نمونه ای از یک فیلتر هوا را می‌بینید:

 

فیلترهوا

فیلتر از ورود کثیفی و سایر ذرات به داخل موتور شما جلوگیری می کند و در عین حال اجازه می دهد هوای تمیز از آن عبور کند. ساده و در عین حال موثر.

حتما بخوانید:  خرید فیلتر هوا سرعت

چرا باید فیلتر هوای خود را مرتباً تعویض کنید؟

افزایش بهره وری سوخت، پس از طی کردن هزاران کیلومتر در ماشین شما، فیلتر می تواند واقعا کثیف و مسدود شود. فیلتر هوای کثیف اجازه نمی دهد هوا به موتور برسد. به یاد داشته باشید، موتور شما برای کارکرد موثر به هوا نیاز دارد. کاهش مقدار هوا به این معنی است که موتور شما باید سوخت بیشتری مصرف کند تا همان انفجار را برای موتور شما به کار بیندازد. مقداری پول در پس انداز کنید، و فیلتر هوا خود را مرتباً تعویض کنید.

عمر طولانی موتور، موتورها بزرگ و قدرتمند هستند، اما می توانند به طرز شگفت آوری به کوچکترین دانه های شن حساس باشند. با گذشت زمان، کثیفی و سایر ذرات می توانند به قطعات داخلی موتور شما آسیب جدی وارد کنند. بهتر است اکنون 30 تومان برای یک فیلتر هوای جدید خرج کنید تا میلیون ها تومان  برای یک موتور جدید.

کاهش جریان هوا همچنین می‌تواند سیستم‌های کنترل آلایندگی خودرو شما را مختل کند و باعث شود مواد بد بیشتری به جو پرتاب کنید. با تعویض فیلتر هوا از موتور خودرو خود نگه داری کنید.

زمان تعویض فیلتر هوا

توصیه می شود فیلتر هوای خود را هر 12 ماه یا 20000 کیلومتر یک بار تعویض کنید، اگر در مکانی به خصوص گرد و غبار زندگی می کنید، این کار را بیشتر انجام دهید. همیشه ایده خوبی است که حداقل فیلتر هوای خود را در هر تعویض روغن چک کنید. اگر ماشینتان را داخل یک تعویض روغنی می‌برید و مکانیک می‌گوید به یک ماشین جدید نیاز دارید، فقط به او بگویید که ممنون از پند و اندرزت و سپس خودتان فیلتر هوا را عوض کنید. دفترچه راهنمای مالک خود را برای جزئیات مربوط به زمان تعویض فیلتر هوا برای ساخت و مدل خود بررسی کنید.

حتما بخوانید:  بایدها و نبایدها و زمان تعویض فیلتر هوا+7 نشانه تعویض فیلتر هوا

نحوه تعویض فیلتر هوا

1. فیلتر هوا مناسب خودرو خود را بخرید

اکثر فیلترهای هوا بسیار ارزان هستند. بین 30 تا 70 هزار تومان هستند.بعد از کار به سمت فروشگاه قطعات خودرو حرکت کنید، فیلتر هوا را بردارید. فهمیدن اینکه چه فیلتر هوای برای ماشین خود تهیه کنید آسان است. ابتدا، می توانید دفترچه راهنمای مالک خود را بررسی کنید، اما اجازه دهید با آن روبرو شویم، احتمالاً فراموش خواهید کرد که این کار را انجام دهید. خوشبختانه، فروشگاه‌هایی که فیلتر هوا می فروشند، یک چیز پاره پاره شبیه دفترچه تلفن را در قفسه آویزان کرده اند. این به معنای واقعی کلمه دفترچه تلفن برای قطعات خودرو است. شما فقط سال، ساخت و مدل ماشین خود را بررسی می کنید و به شما می گوید که چه قطعاتی برای آن نیاز دارید.

 

2. کاپوت خود را باز کنید و جعبه فیلتر هوا را پیدا کنید

این جعبه پلاستیکی مشکی است که در بالای یا کنار موتور شما قرار دارد. جعبه فیلتر معمولاً دارای یک شلنگ غول پیکر است که از کنار آن بیرون زده است.

 

جعبه-فیلتر هوا

3.  جعبه فیلتر هوا را باز کنید و فیلتر هوای کثیف را بردارید.

باز کردن جعبه فیلتر هوا کار سختی نیست، فقط گیره های فلزی بزرگی را که قسمت بالایی را پایین نگه می دارند و جعبه  را باز کرده و فیلتر کثیف را بردارید.

 

تعویض فیلتر هوای خودرو در منزل

4. فیلتر هوای قدیمی را بررسی کنید.

به فیلتر قدیمی خود نگاهی بیندازید تا ببینید آیا از دوران اوج خود گذشته است یا خیر. به داخل چین ها نگاه کنید. مقدار زیادی کثیفی و تفاله می بینید؟ زمان تعویض آن است.

5. فیلتر هوای جدید را قرار دهید.

فیلتر خود را در جعبه فیلتر قرار دهید. مطمئن شوید که به راحتی در جعبه قرار می گیرد. بالای جعبه را ببندید و گیره ها را ببندید.

 

خودشه. موتور شما هوا  تازه را نفس می کشد.

 

زمان کل: حدود یک دقیقه

 

پس انداز پول: 50 تا 115 هزار تومان ناقابل

فروشگاه اینترنتی روغن موتور پارس دارای انواع فیلترهوا با برند های سرکان، کاسپین، سرعت مخصوص خودروهای ایرانی و خارجی مانند BMW (بی ام و)، HYUNDAI (هیوندای) و پراید،پژو،سمند،دنا و سایر ماشین های شرکت های خودرو سازی مانند ایران خودرو و سایپا و … می باشد.

 

 

 

 

 

 تعویض فیلتر هوای خودرو در منزل

4 دیدگاه در “تعویض فیلتر هوای خودرو در منزل🔥

  1. اشکان ارجمند گفت:

    اینطوری هم پول صرفه جویی میشه هم میشه بهترین جنس و گرفت و خودمون تعویضش کنیم 👍🏻👍🏻

    1. یوسف زارعی گفت:

      :)) متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *