فیلتر هوا

بایدها و نبایدها و زمان تعویض فیلتر هوا+7 نشانه تعویض فیلتر هوا

بایدها و نبایدها و زمان تعویض فیلتر هوا+7 نشانه تعویض فیلتر هوا

فیلترهای هوای خودروی شما باید مرتباً تعویض شوند تا از مشکلات پرهزینه خودرو جلوگیری شود. خوشبختانه، این یک سرویس تعمیر و نگهداری سریع، آسان و مقرون به صرفه است. بسیاری از مشتریان در مورد تعویض فیلتر هوا سوالاتی دارند حال ما اینجا هستیم تا به سوالات شما پاسخ دهیم .

ماشین من چند فیلتر هوا دارد؟

اکثر خودروها دارای دو فیلتر هوا هستند: یک فیلتر هوای موتور و یک فیلتر هوای کابین. همانطور که از نام‌ها پیداست، فیلتر هوای موتور شما هوای گردش موتور را تمیز می‌کند و از آن در برابر اشکالات، خاک، گرد و غبار و سایر آلاینده‌های بالقوه مضر محافظت می‌کند. در همین حال، فیلتر هوای کابین شما هر بار که از AC یا بخاری ماشین خود استفاده می کنید، هوای گردش داخل کابین را تمیز می کند.

بایدها و نبایدها و زمان تعویض فیلتر هوا+7 نشانه تعویض فیلتر هوا

چند بار باید فیلتر هوای موتورم را عوض کنم؟

پس چه زمانی باید فیلتر هوای موتور خود را تعویض کنید؟ به طور کلی، فیلتر هوای موتور شما باید هر 20000 تا 25000 کیلومتر تعویض شود. با این حال، این به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • نوع خودرو و فیلتر: اکثر وسایل نقلیه دارای اندازه، شکل و ضخامت فیلتر هوا متفاوت هستند که ممکن است منجر به برنامه‌های تعویض متفاوت شود. علاوه بر این، برند یا نوع فیلتری که دریافت می‌کنید نیز می‌تواند بر نیازهای جایگزین شما تأثیر بگذارد.
  • ترکیب جاده: جاده های خاکی گرد و غبار و سایر آلاینده ها را که به سرعت توسط فیلتر هوای موتور شما جذب می شوند، از بین می برند. اگر به طور مکرر در جاده های خاکی رانندگی می کنید، نیاز به تعویض مکرر فیلتر هوا دارید.
حتما بخوانید:  خرید فیلتر هوا خودرو در بندرعباس

 

  • کیفیت هوا: کیفیت هوا در منطقه شما بر تعداد آلاینده هایی که فیلتر هوای موتور شما روزانه دریافت می کند تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، وقتی هوای شما هر بهار با گرده غلیظ می شود، باعث افزایش سطح آلودگی برای فیلترهای هوای شما می شود. برعکس، رانندگی در مناطقی با کیفیت هوای عالی ممکن است بین تعویض فیلتر زمان بیشتری بگذارد. می‌توانید توصیه‌های تعویض فیلتر هوا را مخصوص خودروی خود در دفترچه راهنمای خودروی خود بیابید.

هر چند وقت یک بار باید فیلتر هوای کابین را عوض کنم؟

بیشتر فیلترهای هوای کابین بین تعویض‌ها کمی بیشتر طول می‌کشد – به طور متوسط بین 20000 تا 50000 کیلومتر. باز هم، این به وسیله نقلیه شما، کیفیت هوای منطقه شما، توصیه های دفترچه راهنما و کیفیت فیلتر شما بستگی دارد.

بایدها و نبایدها و زمان تعویض فیلتر هوا+7 نشانه تعویض فیلتر هوا

وقتی فیلتر هوای ماشین خود را عوض نکنید چه اتفاقی می افتد؟

چرا باید فیلتر هوای ماشین خود را عوض کنید؟ مهمتر از آن، چه اتفاقی می‌افتد وقتی از نگهداری معمول فیلتر هوا صرفنظر کنید؟ بیایید یک نگاهی بیندازیم:

فیلتر هوای موتور: وقتی فیلتر هوای موتور شما مسدود می شود، جریان هوا را به موتور شما محدود می کند. این می تواند منجر به مصرف سوخت ضعیف، مشکلات عملکرد خودرو و (در بدترین سناریوها) آسیب شدید موتور شود. به دلیل مصرف سوخت ضعیف، گرفتگی فیلترهای هوا نیز می‌تواند باعث شود که بازرسی آلاینده‌های NC شما با شکست مواجه شود.

فیلتر هوای کابین: به طور مشابه، وقتی فیلتر هوای کابین شما مسدود می شود، جریان هوا را به سیستم گرمایش و سرمایش خودرو محدود می کند و استرس زیادی ایجاد می کند. گرفتگی فیلترهای هوای کابین می تواند منجر به خرابی کولر و بخاری خودرو شود. این فیلتر هوای کوچک می تواند صدها یا حتی میلیون ها تومان در تعمیر شما صرفه جویی کند.

حتما بخوانید:  خرید فیلتر هوا سرعت

حال به 7 نشانه میپردازیم که که فیلتر هوای خودروی شما نیاز به تعویض دارد!

  1. چراغ موتور را بررسی کنید : وقتی آن چراغ چک موتور وحشتناک روشن می شود مانند ضربه ای به روده است. این نور کوچک باعث می شود مردم به بدترین سناریو فکر کنند، اما می تواند چیزی به سادگی فیلتر هوای کثیف را نیز نشان دهد. هنگامی که فیلتر هوا مسدود می شود، کمبود جریان هوا منجر به تجمع رسوبات کربن می شود که می تواند چراغ چک موتور را روشن کند. از آنجایی که چراغ چک موتور به دلایل مختلف روشن می شود، بهتر است کد عیب یابی را تأیید کنید و از آنجا بروید. یک مکانیک باتجربه می تواند کد را بخواند و مشکل را تشخیص دهد.
  2. صداهای غیرعادی یا عجیب : گوش دادن به صدای ماشین شما یک راه عالی برای تشخیص مشکلات قبل از تبدیل شدن به مشکلات گران است. با شناخت صداهای وسیله نقلیه خاص خود، بهتر می توانید تشخیص دهید که چه زمانی صدایی خاموش می شود. وقتی صحبت از مشکلات فیلتر هوای شما می شود، موتور شما می تواند صداهای غیرعادی را در صورت محرومیت از هوای تمیز ایجاد کند. ممکن است صداهای ترکیدن، سرفه یا غرغر ایجاد کند.
  3. دود سیاه از اگزوز : موتورها برای کار کردن به هوا و سوخت نیاز دارند. آنها با هم کار می کنند تا اطمینان حاصل شود که اتومبیل شما به درستی سوخت می سوزاند. دود سیاهی که از اگزوز شما می آید، نشانه واضحی است که وسیله نقلیه شما دارای سوخت بیش از حد در محفظه احتراق بدون اکسیژن کافی برای سوزاندن آن است.
  4. بوی بنزین : فیلتر هوای مسدود شده مانع از توانایی موتور شما برای حرکت در سوخت می شود و کمبود اکسیژن باعث می شود سوختی معطل بماند که تا آخر راه نمی سوزد. سپس از طریق لوله اگزوز خارج شده و بوی بنزین تولید می کند.
  5. سوخت ناقص موتور : مشکل سوخت نسوخته نیز می تواند باعث سوختن ناقص موتور شما شود. سوخت نسوخته باقیمانده دوده ایجاد می کند. بقایای دوده روی شمع ها جمع می شود. شمع های کثیف به درستی کار نمی کنند. اگر روی گاز فشار می‌دهید و ماشینتان تکان می‌خورد، فیلتر هوا را عوض کنید. علاوه بر این، اگر ماشین شما در روشن شدن مشکل دارد، فیلتر هوا را بررسی کنید.
  6. کاهش اسب بخار : احساس می کنید ماشین شما مانند گذشته بلند نمی شود و نمی رود؟ ممکنه فیلتر هوا باشه اگر روی پدال گاز فشار دهید و ماشین شما به اندازه کافی پاسخ ندهد، ممکن است به این معنی باشد که موتور هوای مورد نیاز برای شتاب گرفتن سریع را دریافت نمی کند.
  7. فیلتر هوای کثیف : همیشه ایده خوبی است که فیلتر هوای واقعی خود را به صورت بصری بررسی کنید، به خصوص اگر برخی از این علائم ناراحت کننده را تجربه می کنید. فیلتر هوای جدید با رنگ سفید، سفید، کرم یا خاکستری روشن شروع می شود. خاک یا گرد و غبار در بیرون باعث تغییر رنگ یا تیره شدن آن می شود، اما چک خود را در آنجا متوقف نکنید. لایه های داخلی و تا شده کاغذ صافی را نیز از نظر فیزیکی بررسی کنید.
حتما بخوانید:  فروشگاه اینترنتی روغن موتور پارس

در پایان به این مسئله میرسیم که طبق پاراگراف های بالا ، با در نظر گرفتن تمامی مورد ها و نکته ها میبایست فیلتر هوای خودروی خود را مرتب و طبق دستور اولیه تعویض نماییم .

حال فروشگاه روغن موتور پارس مفتخر است با فراهم آوردن کلیه ی محصولات با کیفیت فیلتر هوا نیاز مشتریان خودرا براورده نماید.

زمان تعویض فیلتر هوا

شماره تماس جهت ارتباط با کارشناس :

09398329275

 

بایدها و نبایدها و زمان تعویض فیلتر هوا+7 نشانه تعویض فیلتر هوا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *