اسپری و مکمل بنزین

همه چیز در مورد مکمل بنزین

همه چیز در مورد مکمل بنزین

مکمل بنزین یک محصول بسیار فوق العاده برای موتور خودرو می باشد که موجب کارکرد بهتر آن می گردد.

همه چیز در مورد مکمل بنزین

معمولا وسایل نقلیه برای این که عملکرد صحیحی داشته باشند به ملزومات خاصی نیاز دارند. در واقع استفاده از ملزومات مورد نیاز باعث می گردد تا ماشین و همین طور موتور آن در حالت خوبی نگهداری گردد. همان طور که می دانید قلب خودرو را موتور آن می دانند و رسیدگی منظم به آن اهمیت زیادی دارد.

امروزه روش های مختلفی برای رسیدگی و محافظت از موتور خودرو وجود دارد که استفاده از مکمل بنزین را به عنوان یکی از مهم ترین روش ها برای مراقبت از آن بیان نموده اند. در واقع استفاده از مکمل بنزین می ‌تواند موجب افزایش سلامت موتور خودرو در زمان طولانی گردد.

جالب است بدانید که موضوع برای خودروهایی که مدت زمان زیادی از آن ها استفاده نشده است یا حتی خودروهای قدیمی اهمیت بیشتری خواهد داشت.

در ادامه این مطلب قصد داریم که اطلاعات بیشتری در مورد مکمل بنزین در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

مکمل بنزین چیست؟

همه ما می دانیم که مراقبت و نگهداری از ماشین یا همان خودرو چقدر کار مهم و حساسی است. به گونه ‌ای که اگر نسبت به آن بی تفاوت باشیم خودرو دچار خرابی های بسیار زیادی می شود. همچنین مراقبت موتور خودرو که به قلب آن شناخته می شود نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل است که پیشنهاد می ‌شود از مکمل هایی همچون مکمل‌ بنزین استفاده کنید تا محفظه احتراق شرایط بهتری داشته باشد و موتور بهتر کار کند. در واقع این موضوع می ‌تواند موجب گردد تا قطعات موتور در شرایط بهتری قرار بگیرند و طول عمر آن ها افزایش پیدا کند.

حتما بخوانید:  فروشگاه اینترنتی روغن موتور پارس

علاوه بر آن استفاده از  مکمل بنزین و کاهش خرابی ها می تواند باعث پایین آمدن هزینه های تعمیر در زمان طولانی گردد.

در کل می توان مکمل بنزین را از جمله افزودنی های متداول در خودروها دانست که معمولاً برای هدف های ویژه از آن استفاده می شود. به طور کلی مکمل در هنگام سوخت گیری گازوئیل یا بنزین به باک افزوده خواهد شد و موجب می گردد تا عملکرد خودرو بهتر گردد. همچنین بهتر است بدانید که  مکمل بنزین دارای انواع مختلفی می باشد.

کاربرد‌های مکمل بنزین:

همان طور که گفته شد اصلی‌ ترین کاربرد مکمل بنزین مراقبت از موتور خودرو، جلوگیری از بروز مشکلات و بالابردن طول عمر قطعات می باشد. اما این موارد را نمی ‌توان تنها کاربرد مکمل سوخت دانست. از جمله کاربردهای مکمل بنزین می توان زیر اشاره کرد.

  • همان طور که در بالا اشاره شد مکمل بنزین دارای انواع مختلفی است. بنابراین این مکمل ها با توجه به نوعشان موجب رفع برخی از مشکلات خودرو خواهند شد. مثلاً بعضی از این مکمل ها باعث می گردند تا قطعات موتور حرکت روان تری داشته باشند. در نتیجه میزان اصطکاک را تا حد ممکن کاهش خواهند داد. این موضوع می ‌تواند موجب گردد تا قدرت موتور بیشتر از قبل گردد.
  • البته بهتر است بدانید که بعضی از انواع مکمل بنزین می توانند مواد شیمیایی سخت را در خود حل کنند. پس استفاده از مکمل سوخت موجب می گردد تا قطعات خودرو از مواد شیمیایی تمیز گردند.
  • علاوه بر تمام این موارد بعضی از انواع مکمل سوخت باعث می گردند تا کارآمدی موتور نسبت به قبل بهتر شود.
  • همچنین بعضی دیگر روی صرفه جویی مصرف بنزین تاثیرگذار خواهند بود.

 

 

کاربردها

مکمل سوخت چه مزایایی دارد؟

استفاده از مکمل بنزین برای خودرو ها دارای مزایای بسیار زیادی است که از جمله این مزایا می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • بهبود عملکرد موتور را می توان مهم ترین مزیت مکمل بنزین بیان نمود. زیرا این مکمل ها باعث می گردند تا رسوبات موجود در آن از بین بروند. پس مایعات و سوخت به صورت راحت تر در موتور جابجا خواهند شد.
  • همچنین استفاده از مکمل سوخت می تواند بر روی حفظ کیفیت سوخت نیز تاثیر گذار باشد.
  • جالب است بدانید که استفاده از بهترین مکمل سوخت می تواند از خرابی و فرسودگی قطعات خودرو جلوگیری کند .
  • یکی دیگر از مزایای مکمل سوخت آن است که موجب از بین رفتن کربن سوخت خواهد شد‌.
  • همچنین این محصول به رفع لرزش خودرو کمک می کند.
  • در کل مکمل بنزین می تواند موجب افزایش شتاب، تمیز نگه داشتن سوپاپ ها و انژکتور، رفع مشکلاتی مانند خاموش شدن ناخودآگاه پیشرانه و …. گردد.
  • علاوه بر تمام این موارد بهتر است بدانید که فرمولاسیون مکمل بنزین به گونه ای طراحی شده است که به راحتی با بنزین ترکیب گردد و روش استفاده از آن نیز بسیار ساده است.
حتما بخوانید:  چگونه خودرو خود را به بهترین شکل تعمیر و نگه داری کنیم

انواع مکمل بنزین؟

امروزه مکمل بنزین در انواع مختلفی تولید می ‌شود که اصلی ‌ترین انواع این مکمل ها را می توان شامل مکمل های روان کننده، تثبیت کننده، پاک کننده و همین طور تقویت کننده اکتان دانست. البته ممکن است در بازار مکمل های ترکیبی نیز یافت شوند. دقت داشته باشید که انتخاب مکمل سوخت به مواردی مانند برنامه ای که جهت استفاده از خودرو دارید و همچنین نوع موتور بستگی خواهد داشت.

یک نکته دیگر که باید بدانید آن است که مکمل های بنزین را در دو دسته کلی تقسیم بندی کرده اند. پس می توان آن ها را بدین گونه بیان کرد.

مکمل هایی جهت بهتر شدن عملکرد موتور خودرو برای ماشین هایی که به صورت مرتب از آنها استفاده شده است. و مکمل هایی برای خودروهایی که اکثراً در پارکینگ هستند و کمتر از آنها استفاده می شود‌.
اما به طور کلی می توان انواع مکمل بنزین را شامل موارد زیر دانست.

  • مکمل های مربوط بالا بردن کیفیت سوخت
  • مکمل های پایدار کننده سوخت
  • مکمل های پاک کننده سیستم سوخت
  • مکمل های انژکتورشور
  • مکمل های روان کننده
  • مکمل های اکتان افزا
  • مکمل های مربوط به سوخت دیزلی
  • مکمل هایی که اکسیژن دار هستند.
  • مکمل هایی که ضد ناک زدن هستند‌.

 نحوه استفاده:

چگونگی استفاده از مکمل بنزین کار سختی نیست و نیاز به هیچ گونه آموزش ویژه ایی نخواهد داشت. اما برای استفاده از این محصول باید به نکاتی مانند میزان مناسب مکمل با توجه به حجم باک توجه نمایید.

بنابراین کافیست که میزان مناسبی از مکمل را درون باک بنزین بریزید. پس از آن با شروع کردن کار موتور مکمل به همراه سوخت حرکت می کند و در صورت نیاز کاربراتور و انژکتورها را تمیز خواهد کرد. در کل مکمل سوخت با حرکت در چرخه سوخت رسانی کارهایی که برای آن طراحی شده است را به طور دقیق انجام می دهد.

حتما بخوانید:  اکتان بوستر چیست و همه چیز درباره اکتان بوستر

نحوه استفاده

مکمل سوخت چه ویژگی های دارد؟

برای این که بتواند یک مکمل بنزین خوب انتخاب کنید باید حتماً با ویژگی های آن آشنا باشید. از جمله بهترین ویژگی های یک مکمل سوخت عالی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • بهترین مکمل بنزین را می توان مکملی دانست که با موتور سازگار باشد. در واقع بعضی از مکمل ها برای خودروهای دیزلی و برخی دیگر برای خودروهای بنزینی طراحی شده اند. در نتیجه باید حتماً مکملی را انتخاب کنید که با خودرو سازگار باشد. در غیر این صورت می تواند به قطعات داخلی خود را آسیب وارد کند.
  • همچنین بهترین مکمل سوخت باید دارای تاییدیه از EPA باشد. در واقع EPA را می توان تاییدیه سازمان حفاظت محیط زیست دانست که نشان دهنده مطابقت یک محصول با مقررات تعیین شده از سوی این سازمان می باشد.
  • بهتر است بدانید یک مکمل بنزین فوق العاده محصولی است که چند منظوره باشد. یعنی به صورت همزمان بتواند چند کار را انجام دهد.
  • علاوه بر موارد ذکر شده از ویژگی های عالی یک مکمل سوخت فوق العاده آن است که ماندگاری بالایی نیز داشته باشد.

 

ویژگی ها

 

 

 

 

 

 

 

همه چیز در مورد مکمل بنزین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *